söndag 9 januari 2011

Nyhet !! :D



Huvudpersonen heter Mik, men kallas Fladderöra.
Han är kortast i femman och har en obrukbar mobiltelefon som han ringer till Tengil, Dracula och Gud med. 
Skolan är inte hans grej.
Storebror Tommy fixar allt därhemma för pappa klarar det inte. 
Pappa har lovat att bli nykter men så blir han full gång på gång.
 
Socialnämnden kopplas in och Mik skickas till faster Lena i Selet. 
Hon lever ensam och alternativt och sköter om gamlingarna i byn. 
Där lär han känna Pi. 
Tillsammans kidnappar de katter som de lämnar tillbaka när hittelönen är tillräckligt hög.
 
Mik trivs rätt bra i Selet, men tyvärr får han inte vara kvar utan hamnar i ett fruktansvärt fosterhem med hundpensionat och där låser man in honom på rummet på kvällen. Mik rymmer.
---------------------------------------------------------------------------------------
är så glad.
har fått att brev där det stod att jag kunde provspela för en roll i den här boken för dom ska göra en film om den .
och kan skulle skicka in info. om sig själv.
sen om jag har tur får jag provspela.
om sen om jag har mer tur får jag rollen som Pi.
nu hoppas jag att jag har tur.
shiiit va glad jag är :D
ska bli sjuuukt skojjj :)

aja det va bara det jag ville berätta .
ses senare människor ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar